مردم خراسان‌جنوبی بیش از ۱۳ میلیارد تومان صدقات پرداخت کردند 
کد خبر: 4211591
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴

مردم خراسان‌جنوبی بیش از ۱۳ میلیارد تومان صدقات پرداخت کردند 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۱۳ میلیارد تومان صدقه توسط امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان از سال گذشته تاکنون جمع‌آوری شده است.

بدالرحیم لطفی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا به نقل از  اداره روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، عبدالرحیم لطفی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: آمار پرداخت صدقه در این استان نشان‌دهنده رشد ۳۴ درصدی را در پرداخت صدقات نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از هشت میلیارد و ۳۶۴ میلیون تومان از طریق روش‌های الکترونیکی شامل کدussd، اینترنتی، خودپرداز، موبایل سنا، واریزبه حساب، کارتخوان و... پرداخت شده است.

لطفی اظهار کرد: بیشترین درآمد صنادیق مربوط به صنادیق خانگی بوده است که بالغ بر ۹ میلیارد تومان از این محل جمع‌آوری شده است و به‌طور متوسط ماهیانه مردم نیکوکار استان بالغ بر یک میلیارد تومان صدقه به نیازمندان اهدا کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی تعداد کل مشترکان صدقات را ۱۹۸ هزار و ۵۳ مشترک برشمرد و افزود: از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۷۳۸ مشترک صنادیق کوچک، تعداد سه هزار و ۵۰۷ صندوق بزرگ معابر و اماکن و تعداد ۸۷ هزار و ۸۰۸ مشترک دارای کدQR است.

وی بیان کرد: صدقات جمع‌آوری شده مردم خیر و نیکوکار نیز در سرفصل‌های جهیزیه، مسکن، درمان، اشتغال تحصیلی، موردی و... هزینه می‌شود.

لطفی با اشاره به اینکه پرداخت الکترونیکی، آسان‌ترین روش کمک به نیازمندان است، بیان کرد: هم استانی‌های عزیز داخل و خارج از استان می‌توانند با شماره‌گیری #۰۵۶*۸۸۷۷* در مرکز استان و در سایر ادارات با کد همان شهر، مبلغ صدقه خود را پرداخت تا در اولین فرصت به دست نیازمندان واقعی برسد.  

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی افزود: برای تمامی مشترکان صنادیق کوچک صدقات برچسب کیوآر کد نصب شده که می‌توانند علاوه بر پرداخت صدقه فیزیکی به‌صورت الکترونیکی نیز پرداخت کنند. 

وی از طراحی و اجرای نرم‌افزار اختصاصی کمیته امداد با نام «سامانه نیکوکاری» در راستای هوشمندسازی خدمات و تسریع در کمک‌رسانی به نیازمندان، دسترسی آسان در واریز کمک، جلوگیری از استهلاک پول ملی و... خبر داد و گفت: همه هموطنان به‌ویژه هم‌استانی‌های داخل و خارج از استان می‌توانند با دریافت این سامانه از نرم‌افزار کافه بازار و نصب برنامه مذکور بر روی گوشی تلفن همراه خود، همه کمک‌های خود را به هر نیتی که دارند پرداخت کنند.

انتهای پیام
captcha